Alliander
Campagne "Slimme Meter"

Relatie:

Alliander is een Netwerkbedrijf dat wordt gevormd door Liander, Endinet en Liandon. Samen zorgen zij voor onderhoud, vernieuwing, uitbreiding en aanpassing van het energienetwerk. Via het netwerk transporteert Alliander elektriciteit en gas naar 3,3 miljoen klanten in Nederland.

De vraag

Alliander wil zijn medewerkers laten kennismaken met de slimme meter. Hoe kunnen we dit het beste doen?

Onze aanpak

We hebben de waarden van de campagne als uitgangspunt gekozen, zodat iedereen voelt dat het om zaken als besparen, verbinding en duurzaamheid gaat. En niet om een ‘simpel product’: de slimme meter.  De campagne is opgebouwd uit een prikkelfase (wat gebeurt er?), aankondigingsfase (benieuwd wat er komt!), inschrijffase (coole gadget, ik doe mee!) en vervolgfase motivering/prikkelen/stimuleren (samen besparen).

Het resultaat

Een campagne is pas een campagne als alle elementen in de verschillende fases onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Dit bewerkstelligen we door het gebruik van een steeds terugkerend herkenbaar beeld in de vorm van oranje en groene tekstballonnen. Deze balonnen communiceren met elkaar aan de hand van een vraag of een stelling. Maar ook door een verbindend thema: Thuis ervaren. Samen besparen.

Toegepaste middelen

plafondhangers
aankondingsposter
stickers
USB gadget
3-luik folder
verpakking
themawebsite
webanimatie
webbanners
interne communicatiemiddelen

Terug naar overzicht

Meer werk van deze klant zien?

Top